باشگاه فرهنگی ورزشی شاهین هفتکل
fc-shahin 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان باشگاه ورزشی شاهین هفتکل و آدرس shahin7kl.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

 ورزش هفتکل درگذر تاریخ
پرواز شاهین برفراز ورزش هفتکل :
باشگاه شاهين در سال 1321 به دست انسانی بزرگ و شايسته و استادی گرانقدربه نام دکتر عباس اکرامی باهمکاری و همراهی گروهی از بهترين جوانان کشورکه عمدتاً دانشجو بودند، بنا نهاده شد و مفاخری چون اميرمسعود برومند، اميرعراقی ، شکيبی ، فاخری ، انصاری، دکترنادر افشار، مرحوم پرويز دهداری، حسینعلی کلانی، جعفرکاشانی، همايون بهزادی، حميد شيرزادگان و ... تربيت کرده و به جامعه فوتبال ايران تقديم نمود. بازيکنان شاهين عمدتاً دارای تحصيلات عاليه بودند.
شاهين دارای 402 تيم جوان با 62 شعبه در سطح کشور بود که دکتر اکرامی اين تيم را برپايه 3 اصل (نظم،اخلاق، علم ) استوار ساخته بود و همين اصول علل عمده محبوبيت اين باشگاه را تشکيل می داد. اما غير دولتی و درواقع مردمی بودن باشگاه شاهين از عوامل مهم و اساسی محبوبيت آن تيم بود. امّااینکه چگونه شاهین برفراز هفتکل به پرواز درآمد خود حکایتی شنیدنی است ...............بقیه در ادامه مطلب



موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ شنبه 1 بهمن 1390برچسب:, ] [ 18:2 ] [ بازیکن ]

استقلال 2-0 پرسپولیس

پیروزی 4- 1 نفت نفت سفید

شاهین 4 -2 ابوذر


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, ] [ 20:1 ] [ بازیکن ]

  سلیمان اسمی                                                                                                    منبع:سایت هفتکل
ساعت 10 صبح روز یکشنبه 25 دیماه ،باحضور  گرشاسبی مدیر کل ورزش وجوانان  استان خوزستان درفرمانداری هفتکل  حکم بیژن (علی اصغر) نریموسی به عنوان سرپرست اداره ورزش وجوانان هفتکل  ابلاغ  و از زحمات هاشم بهرام نژاد مسئول قبلی این اداره  تقدیر گردید .


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ سه شنبه 27 دی 1390برچسب:, ] [ 18:51 ] [ بازیکن ]

فوتبالیای دو آتیشه حتما بارها این شعارطرفدارای شاهین رو دیدن وشنیدن.شایدبراتون جالب باشه که بدونین این شعارازکجا سر زبونا افتاده.حقیقتش این یک مصراع از یکی از غزلیات حافظ شیرازیه:

" در هوا چند معلق زني و جلوه کني - اي کبوتر نگران باش که شاهين آمد"

زنده یاد دکتر اکرامی بنیانگذار شاهین درخرداد ۱۳۲۱ برای نامگذاری تیم فوتبالش به دیوان حافظ تفالی زد واین بیت در غزل هویدا شده جلوه نمود. برای آشنایی بیشتر دوستان مختصری به این پیشینه اشاره ای میکنم:


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ سه شنبه 27 دی 1390برچسب:, ] [ 10:10 ] [ بازیکن ]

پیروزی 1 - 1 وحدت نفت سفید

شاهین 1 - 0 پرسپولیس

 نفت نفت سفید 3-3 ابوذر


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:, ] [ 21:23 ] [ بازیکن ]
مسابقات فوتبال باشگاهی هفتکل با حضور 7 تیم در یک گروه از یکشنبه مورخ 90/10/18 آغاز می گردد  تیم فوتبال شاهین در هفته اول باید  به مصاف تیم پرسپولیس برود.
موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:, ] [ 21:23 ] [ بازیکن ]
نبی الله نریمیسا-امیدمکوندی-مهران پیرموسایی-ابوذرکاظمی-محمدحسینی-عباس نجفی-پیمان ممبینی-بهنام حسینی-حسین اسمی پور-حسین مکوندی-سجادنوروزی زاده-علی صفی خانی -کورش باوادی -محمودمکوندی-رسول دمساز-علی نری موسی - محمدجلیلی-حمزه محرابی-عبدالله اصلانی-علی نجفی-محمدحسینی نژاد-خالددیلمی- امیر کلاه کج - امین کلاه کج - سروش گلگیری - رضا فرخ نیا - رضا مکوندی - علی موندنی زاده - پوریا رحیمی - امین بهرامپور - بابک کمائی -احمدمرادی- سرمربی آقای محمدحسینی نژاد-مربی آقای مصطفی ممبینی و سرپرست آقای سید خدادادبهزادی

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:, ] [ 21:23 ] [ بازیکن ]
 
 

خبری که فوتبال ایران را شوکه کرد

فرستادن به ایمیل چاپ مشاهده در قالب پی دی اف
خرداد ماه سال ۱۳۲۱ عباس شیرخدا یا همان عباس اکرامی، بنیانگذار باشگاه شاهین دیوان حافظ را باز کرد و این شعر را دید: «در هوا چند معلق زنی و جلوه کنی /‌ای کبوتر نگران باش که شاهین آمد».

به گزارش افکارنیوز ، هفدهم تیرماه سال ۱۳۴۶ یک تیتر فوتبال ایران را در شوک فرو برد؛ پروانه باشگاه شاهین لغو شد! یک روز پس از این که تیم شاهین با هت‌تریک ناظم گنجاپور مقابل تهران جوان با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید این باشگاه منحل شد. البته قبل از این نیز پروانه باشگاه شاهین لغو شده بود ولی با بخشش مجددا شروع به کار کرده بود ولی این بار قطعی بود و بدون بخشش!

گفته می‌شود خرداد ماه سال ۱۳۲۱ عباس شیرخدا یا همان عباس اکرامی، بنیانگذار باشگاه شاهین دیوان حافظ را باز کرد و این شعر را دید: «در هوا چند معلق زنی و جلوه کنی /‌ای کبوتر نگران باش که شاهین آمد». از این رو نام باشگاهی را که با کمک جوانان دانشجو بنیان گذاشته بود شاهین نهاد. آن زمانی که باشگاه‌های تاج و دارایی وابستگی زیادی به رژیم داشتند شاهین نمادی از همراهی با مردم بود. پرویز دهداری، امیرمسعود برومند، امیر عراقی، امیر آقاحسینی، حمید شیرزادگان، همایون بهزادی، جعفر کاشانی، حسین کلانی، بیوک وطنخواه، رضا وطنخواه، هادی طاووسی، نصراله عبدالهی و سایر بزرگان ایران دست پرورده این باشگاه بودند. اما شاهین تنها نام یک باشگاه نبوده بلکه بیشتر از آن به عنوان «مکتب شاهین» نام برده می‌شود. مکتب همان گمشده این روز‌های فوتبال ایرانی است. هیچ‌کدام از باشگاه‌های ایران در حال حاضر صاحب مکتب نیستند. یکی از دلایل مهمی که نام باشگاه شاهین تا کنون پا برجا مانده به خاطر مکتبی بودنش است.
* ورود به شاهین

وارد شدن به تیم شاهین به راحتی امکانپذیر نبود. یعنی این که مدیریت این باشگاه هر بازیکنی را در اختیار نمی‌گرفته و شرایط خاصی مد نظر داشتند. معمولاً با تماشای بازی‌های محلات و مدارس بازیکنان مستعد به شاهین دعوت می‌شدند. هیچ چیزی بیشتر از دعوت به این باشگاه نمی‌توانست بازیکنی را شاد کند.

* اخلاق

شعار شاهین، «اول اخلاق، دوم درس، سوم ورزش» بود. اخلاق مداری و احترام به بزرگتر و پیشکسوت نخستین درسی بود که به بازیکنان شاهین آموخته می‌شد درسی که بازیکنان خیلی خوب آن را از بر کردند و جامه عمل به آن پوشاندند. بازیکن تکنیکی ولی بدون اخلاق جایی در مکتب شاهین نداشت.

* درس

دکتر عباس اکرامی در دانشسرای عالی و علمیه در دهه ۱۰ درس می‌خواند و در همین زمان فوتبال را آغاز کرد. در سال ۱۳۱۸ کار تعلیم در مدارس را آغاز کرد و معلم دبیرستان‌های البرز و فیروزبهرام شد و جالب آن‌که بدانید نسل اول باشگاه شاهین، همه دانش آموزان او در این دو مدرسه بودند. نسلی که آینده فوتبال ما را ساختند. دکتر برومند، امیر عراقی، نادر افشار، مهدیقلی مسعود انصاری، محمود شکیبی! دکتر اکرامی توجه خاصی به درس اعضای تیم داشت به همین منظور چندین بار طی فصل جویای نمرات درسی آنها شده و می‌خواست تا کارنامه شان را به او ارائه کنند. از سیلی سرخ تا جوائزی چون فرهنگ لغت و دیکشنری نیز جایزه می‌داد! همایون بهزادی می‌گوید نخستین باری که به تمرینات شاهین رفتم، به خاطر رفتن به مدرسه دیر رسیده بودم. فردای آن روز زودتر از مدرسه آمدم، اکرامی در مواجهه با من سیلی محکمی به گوشم نواخت و فریاد زد: چه کسی به تو گفت مدرسه‌ات را ر‌ها کنی؟!

* باشگاه‌های وابسته

شاهین در اکثر شهر‌های کشور باشگاه‌هایی راه‌اندازی کرد. در آن سال‌ها شاهین از نظر وسعت اداری تنها به اتاقکی در ورزشگاه امجدیه تهران محدود می‌شد اما به لطف تلاش‌های دکتر عباس اکرامی و بقیه دوستانش که عمدتاً دانشجو‌هایی جوان بودند ۴۰۲ تیم جوانان را در شهر‌های مختلف کشور اداره می‌کرد که بدون شک کار طاقت فرسا و البته خدمتی بزرگ به فوتبال و ورزش ایران عزیز بوده است. از همین تیم‌های شهرستانی بازیکنانی به تهران آمدند که بعد‌ها از نام آوران شدند. دهداری، برمکی و جاسمیان را شاهین آبادان به پایتخت فرستاد. از شاهین اصفهان، محمود حریری و محمود یاوری به تهران آمدند و عباس حجری از کرمان به جمع ستارگان شاهین پیوست.

* الگویی مناسب

باشگاه شاهین را می‌توان بهترین الگو برای باشگاه‌های کشور معرفی کرد. باشگاه‌هایی که دولتی هستند و میلیارد‌ها تومان از کیسه بیت المال به فوتبال می‌آورند بدون آن‌که دستاوردی داشته باشد. در حال حاضر باشگاه‌های کشور کار فرهنگی را در آرام کردن جو سکو‌ها و عدم شعار دادن علیه داور، بازیکنان حریف و گا‌ها مربی و مدیرعامل باشگاه خودی می‌دانند اما اگر مکتب شاهین را ملاک قرار دهند قطعاً بدنبال کار‌های فرهنگی خواهند بود که در رشد فوتبال مؤثر است. دلیل ماندگاری نام شاهین و داشتن بازیکنان بزرگ و بالفعل کردن استعداد‌های بالقوه نیز همین است اول اخلاق سپس علم مقدم بر فوتبال! طبعا فوتبالیستی که دانش و سواد بیشتری داشته باشد مسائل فوتبال اعم از تکنیک و تاکنیک را به خوبی فرا می‌گیرد.

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 1 اسفند 1388برچسب:, ] [ 9:36 ] [ بازیکن ]

نورعلی کلاه کج

فوتبال هفتکل که در گذشته زبانزد همگان بوده وقدمت وافری داشته وعلاقه مندان زیادی به خود را در زمین های خاکی نیرو،خیام ،ملوان جمع کرده وورزشکاران بسیار مستعدومحبوب ودوست داشتنی والگوی رفتاری واخلاقی درسطح استان وکشور معرفی نموده ولی امروزه امکانات وتجهیزات ورزشی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی درشهرستان مهیا وفراهم است واما نگاه.....

هیئت فوتبال:یک ارکان مهم در توسعه ورزش وپرورش نوجوانان تا رده های بالا از اجزا ومجموعه ای که پیوسته در.....ادامه مطلب


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ یک شنبه 1 دی 1388برچسب:فوتبال ,هفتکل,ورزش هفتکل,شاهین,, ] [ 10:12 ] [ بازیکن ]

تیم فوتبال جوانان شاهین که به تازگی در کنارهم جمع شده اند صبح امروز در دیداری دوستانه در برابر تیم با تجربه پیروزی هفتکل که نماینده ی هفتکل در مسابقات استانی می باشد با نتیجه ی یک بر یک متوقف شد .برای هر دوتیم که از آینده سازان فوتبال هفتکل می باشند آرزوی موفقیت داریم.

 

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 6 بهمن 1387برچسب:جوانان شاهین هفتکل, ] [ 22:7 ] [ بازیکن ]

سید بهنام موسوی دروازبان جوان و آینده دار تیم فوتبال استقلال اهواز که فصل قبل با استقلال توانست قهرمان لیگ برتر جوانان کشور شود؛ سرانجام مزد زحمات خود را گرفت  و  به تیم

ملی فوتبال جوانان ایران دعوت شد. بهنام موسوی در جریان مسابقه دیروز تیم ملی جوانان با استقلال اهواز که با حضور رییس جمهور به مناسبت افتتاح ورزشگاه الغدیر اهواز انجام شد توانست شایستگی هایش را نشان دهد و نظر کادر فنی تیم ملی را به خود جلب  کند.این بازیکن فوتبال خود را از تیم نوجوانان شاهین هفتکل آغاز کرد وبعداز آن به استقلال هفتکل واز آنجا به استقلال اهواز پیوست.

 این افتخار را به جامعه ورزش هفتکل و خود بهنام تبریک می گوئیم.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 26 اسفند 1386برچسب:, ] [ 18:58 ] [ بازیکن ]

آقای رضوی در حضور 2 ماهه خود در هیئت فوتبال با خدماتی که ارائه نمود و با برگزاری 2 دروه مسابقات باشگاهی و فوتسال باعث شد فوتبال هفتکل تکان بخورد ولی مثل اینکه دوباره به حالت قبلی خود برگشت . متن استعای ایشان از هیئت فوتبال شهرستان هفتکل به شرح زیر می باشد:

                                                        بسمه تعالی

ریاست محترم اداره ورزش و جوانان شهرستان هفتکل

باسلام وخسته نباشید.

استحضاراً به عرض آن مقام محترم میرساند بعلت فقر اقتصادی در منطقه وعدم پوشش تیمهای ورزشی بالاخص فوتبال توسط ادارات و ارگانهای مستقر در هفتکل .بالطبع برنامه ریزی و انجام کار در این برهه از زمان مشکل و بعلت عوامل قید شده در بالا نیل به اهداف عالی از عهده این حقیر خارج و بعلت بیماری مزمن قلبی و کهولت سن مبادرت به نوشتن سیاهه ائی که خدمتتان تقدیم میدارم گردیدم و به این نحو استعفای خود را از هیئت فوتبال شهرستان اعلام و امیدوارم که کلیه شئونات ورزشی و اجتماعی موفق ، سربلندی و پیروزی شما مسئول محترم آرزوی قلبی بنده حقیر می باشد.

 

 

                                                                     التماس دعا

                                                         عبدالحسن رضوی مروست


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 22 اسفند 1386برچسب:, ] [ 9:27 ] [ بازیکن ]

جشن قهرمانی تیم شاهین هفتکل در روز چهرشنبه مورخه 90/12/10 در سالن آمفی تئاتر شهر برگزار شد .


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
ادامه مطلب
[ یک شنبه 21 اسفند 1386برچسب:, ] [ 21:22 ] [ بازیکن ]

ایستاده از راست :  حسینی نژاد (مربی)- امید مکوندی - محمود مکوندی - محمد جلیلی - عباس نجفی - حسین اسمی پور - حمزه محرابی

نشسته از راست : علی نری موسی - سجاد نوروزی - خالد دیلمی - امیر کلاه کج - علی صفی خانی


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 28 دی 1386برچسب:, ] [ 20:18 ] [ بازیکن ]

ردیف

نام تیم

بازی

برد

باخت

مساوی

گل زده

گل خورده

امتیاز

 

1

شاهین

6

5

-

1

14

6

16

2

استقلال

6 4

1

1

13

3

13

3

پرسپولیس 6 4 2

-

13 7 12

4

پیروزی

6

3

2

1

8 7 10

5

نفت

6

1

4

1

8 13

4

6

وحدت

6

1

4 1

9

14 4

7

ابوذر

6

1

4

1

9

22

4

 

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ پنج شنبه 22 دی 1386برچسب:, ] [ 21:25 ] [ بازیکن ]
ردیف نام تیم بازی برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل امتیاز
اول استقلال شوش   7  4     3    -  15   6    9+   15
دوم شاهین هفتکل   6  3     2   1  11   5    6+   11
سوم کارگر خرمشهر   6  3     2   1   9   8    1+   11
چهارم استقلال رامشیر   5  2     3   -   9   3    6+    9
پنجم مهرگان رامهرمز   6  2     2   2   7   6    1+    8
ششم پاس شوشتر   6  1     4   1   8   9    1-    7
هفتم آریا کوهشور ایذه   6  1     2   3   5   9    4-    5
هشتم دارایی ماهشهر   5  -     2   3   9   14    5-    2
نهم کارگر هندیجان   7  -     2   5   1   14   13-    2

موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 5 دی 1386برچسب:, ] [ 10:33 ] [ بازیکن ]

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز  فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز    


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 29 فروردين 1386برچسب:, ] [ 11:18 ] [ بازیکن ]

            امروزه فعالیت در ورزشهای قهرمانی بویژه فوتبال که از  مهیج   ترین   رشته های ورزشی می باشد نیازمند پشتوانه ی مالی ومهارتهای فنی وتجربه می باشد .بی شک برای موفقیت در این ورزش پرطرفدار که عموم مردم از مرد وزن کوچک وبزرگ ،پیروجوان به نحوی آن را لمس میکنند واز تماشای آن لذت میبرند ،پتانسیل های بسیاری مورد نیاز می باشدکه از جمله ی آنها میتوان به حمایت ارگانهای دولتی وخصوصی نام برد .در شهر کوچک ما استعدادهای ناب وبالقوه ی بسیاری وجود دارد که همگی آنها قابلیت بالفعل شدن وگذراندن مراحل پیشرفت وترقی را دارند.ام متاسفانه مسئولین شهرستان کم لطفی نموده وبا بی توجهی وعدم احساس مسئولیت در برابر جوانان این منطقه راه پیشرفت آنها را مسدود می نمایند .در این میان تنها امید جوانان به حمایتهای اداره ی ورزش وجوانان شهرستان می باشد که انصافأ هم اقدامات وفعالیتهای بسیار خوبی صورت پذیرفته است که امیدواریم با درایت وکاردانی جناب آقای نریمیسا مسئول محترم ورزش وجوانان وجناب آقای  پای خسته مسئول محترم هیئت فوتبال هفتکل ، کشتی طوفان زده فوتبال هفتکل را به ساحل موفقیت وکامیابی برسانند وهرروز شاهد کم شدن فاصله ورزشی خود با شهرهای همجوار باشیم .از دیگر عوامل موفقیت در این عرصه  شناخت وبکار گیری مدیران وسرپرستان لایق وکاردانی می باشدکه بتوانند با حمایتهای همه جانبه ی خود گرهی از مشکلات ورزشکاران باز کنند.در این زمینه میتوان به افرادکارآمدوفعالی همچون سید خدادادبهزادی سرپرست باشگاه فرهنگی ورزشی شاهین هفتکل اشاره کرد .که از زمان قبول مسئولیت خود در این باشگاه خدمات ارزنده ای به مجموعه ی باشگاه وسایر ورزشکاران ارائه کرده وموجبات دلگرمی وجذب بیشتر نوجوانان وجوانان به سمت فضای سالم ورزش را فراهم نموده است .

از جمله فعالیت هاوافتخارات ایشان در مدت زمان کوتاه به عنوان سرپرست میتوان به مقام قهرمانی مسابقات فوتسال جام رمضان ،قهرمانی در مسابقات فوتبال باشگاهی شهرستان واخذ مجوز شرکت در مسابقات لیگ دسته یک استان ، قهرمانی در مسابقات محلات هفتکل بهمراه تیم شهید دامغانی ،اعزام تیم نوجوانان شاهین به مسابقات لیگ برتر استان اشاره کرد .ماهم بدینوسیله وبه نمایندگی از جامعه ی ورزش هفتکل از زحمات خالصانه ی این بزرگوار در پیشبرد اهداف ورزش تشکر وقدر دانی می نماییم وامیدواریم امثال آقای بهزادی در ورزش هفتکل بیشتر دیده شوند واز توانائیهای آنان استفاده های لازم صورت پذیرد.


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ دو شنبه 28 فروردين 1386برچسب:, ] [ 14:29 ] [ بازیکن ]

باشگاه فرهنگی ورزشی شاهین هفتکل سال نو شمسی را به تمام ایرانی

های عزیز تبریک می گوید و سالی خوشی را برای شما آرزو دارد !


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 1 فروردين 1386برچسب:, ] [ 17:58 ] [ بازیکن ]

«و هر از گاه در گذر زمان در گذر بی صدای ثانیه های دنیای فانی،جرس کاروان از رحیل مسافری خبر می دهد که در سکوتی، آغازی بی پایان را می سراید»

حسین جان :درگذشت پدرگرامیتان را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض نموده برایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت ، برای شما و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانیم

 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 4 بهمن 1385برچسب:هفتکل,شاهین, ] [ 17:11 ] [ بازیکن ]
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

در هوا چند معلق زنی وجلوه کنی ای کبوتر نگران باش که شاهین آمد
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:






Alternative content


shahin